TechStore Inc.

Verified PurchaseIn Progress

Defective laptop not replaced after multiple requests

by Michael R.
2024-03-15
Retail
1,234 views
Experience Rating:
(1/5 - Poor Experience)

Complaint Details

I purchased a laptop from TechStore Inc. on February 15th, 2024 for $1,299. Upon receiving the product, I noticed the screen had a significant dead pixel cluster in the center, making it unusable for professional work. I immediately contacted customer service and was told to submit photos and documentation, which I did. After waiting 10 days, I was told a replacement would be shipped. It never arrived. Over the next 3 weeks, I made 7 phone calls and sent 12 emails. Each time I spoke with a different representative who gave conflicting information: - Rep #1 said the replacement was shipped - Rep #2 said I needed to return the defective unit first - Rep #3 said my case wasn't in the system - Rep #4 promised to escalate but nothing happened I have all emails and call recordings documented. The product is still under warranty and clearly defective. I'm seeking a full refund at this point as I've lost trust in the company's ability to provide a working replacement.

Desired Outcome

Full refund of $1,299 plus compensation for 3 weeks of lost productivity

Evidence & Attachments

6 items
Photo showing dead pixel cluster on TechStore laptop screen - evidence for consumer complaint
Photo showing dead pixel cluster on TechStore laptop screen - evidence for consumer complaint
Receipt from TechStore Inc. purchase dated February 15, 2024
Receipt from TechStore Inc. purchase dated February 15, 2024
Screenshot of email from TechStore customer service promising replacement
Screenshot of email from TechStore customer service promising replacement

Evidence & Attachments

Warranty_documentation.pdf

Official warranty terms showing coverage

Purchase_receipt.pdf

Original purchase receipt with transaction ID

Customer_service_chat.png

Screenshot of chat with customer support

Comments & Discussion (4)

Be respectful and constructive. Your comment helps others.

TechStore SupportBusiness ResponseOfficialMar 16, 2024

We apologize for the frustrating experience you've had with our customer service. We have escalated your case to our senior support team. A supervisor will contact you within 24 hours to arrange either a full refund or expedited replacement. We take full responsibility for the miscommunication and will be reviewing our internal processes.

Sarah M.Mar 16, 2024

I had an almost identical experience with them last year! It took me 6 weeks to get a refund. Keep all your documentation and consider filing a complaint with the Better Business Bureau if they don't resolve it soon.

Michael R.AuthorMar 16, 2024

Thanks for sharing! I'll definitely look into the BBB route if this doesn't get resolved this week.

James T.Mar 17, 2024

Have you tried reaching out to them on Twitter/X? Companies often respond faster to public complaints on social media. Just make sure to stay professional.

Consumer AdvocateVerifiedMar 17, 2024

This is a clear violation of consumer protection laws in most states. Under the UCC (Uniform Commercial Code), you're entitled to either repair, replacement, or refund when goods don't conform to the contract. Document everything and consider consulting with your state's consumer protection office.